Michelle Obama har startet en kampanje mot overvekt hos amerikanske barn.
Prisverdig, i og med at hver tredje barn i USA regnes som overvektig.
Fru Obama fronter et kosthold med færre burgere, mer frukt og vann istedet for brus. Flott.
Mindre bra er det at hun bruker sine barn i kampanjen.
Hun burde ikke fortelle offentlig at familielegen synes et av barna er "lubben". Hvordan må det oppleves for barnet?
Man skal også være svært forsiktig med å ta opp slike spørsmål internt i familien, spesielt kanskje med jenter i tenårene.
Det handler både om selvbilde og om et naturlig forhold til kosthold.
Om kamelen og nåløyet (og litt om sosialistiske bibelguider)
for én dag siden

