Viser innlegg med etiketten kosthold. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kosthold. Vis alle innlegg

lørdag 30. januar 2010

Obamafamiliens vektkampanje

Michelle Obama har startet en kampanje mot overvekt hos amerikanske barn.

Prisverdig, i og med at hver tredje barn i USA regnes som overvektig.

Fru Obama fronter et kosthold med færre burgere, mer frukt og vann istedet for brus. Flott.

Mindre bra er det at hun bruker sine barn i kampanjen.

Hun burde ikke fortelle offentlig at familielegen synes et av barna er "lubben". Hvordan må det oppleves for barnet?

Man skal også være svært forsiktig med å ta opp slike spørsmål internt i familien, spesielt kanskje med jenter i tenårene.

Det handler både om selvbilde og om et naturlig forhold til kosthold.