Viser innlegg med etiketten jul. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten jul. Vis alle innlegg

lørdag 26. desember 2009

fredag 25. desember 2009

For unto us a child is born...



For unto us a Child is born,
unto us a Son is given,
and the government shall be upon His shoulder;
and his name shall be called Wonderful, Counsellor, the Mighty God,
the Everlasting Father, the Prince of Peace.
(Isaiah 9:6)

torsdag 24. desember 2009

Mitt hjerte alltid vanker i Jesu føderom



Dette er den vakreste julesangen jeg vet.

Og den er sunget av en av en fantastisk sanger.

Ønsker en fredfull julehøytid til alle som leser denne bloggen.

onsdag 23. desember 2009

Du grønne glitrende tre goddag

Da er treet pyntet.

Og selveste Chesterton har også funnet sin plass på treet sammen med Bobbyen vi kjøpte på Harrods i begynnelsen av desember.

Ellers har vi mange engler - og nei, dette er ikke sånne engler som Märtha tror på, det er ekte engler.

Og flagg - som symbol på den friheten vi er så heldige å få leve i.

Så nå kan julefreden senke seg.

mandag 21. desember 2009

Børretzen synger "Deilig er jorden"

Blir du provosert over Børretzens versjon av "Deilig av jorden" spør NRK på sine nettsider.

Børretzen har byttet ut første verset med dette selvskrevne verset:

Deilig er jorden vår sårbare vesle klode med himmel og hav, fjell og gress, fjør, folk, fugler og blomster. Deilig er den vesle tynnhudede jorda, som vi lever på og lever av og som skal leve videre til nye tider og nye slekter og nye barn. Deilig er jorden, som vi egentlig tenker lite på. Jorden blir også gammel og trett og er kanskje mer sårbar enn vi visste om. Jorden trenger også vår kjærlighet.

Mitt svar er nei, jeg blir ikke provosert.

Men jeg spør meg selv hvorfor han måtte fremføre den i en kirke?

Og jeg skjønner ikke hvorfor han utelot frasen "Prektig er Guds himmel", men beholdt frasen "Oss er en evig frelser født".

Og jeg synes ikke Børretzens versjon er bedre enn den opprinnelige. Slett ikke.