Viser innlegg med etiketten groruddalen. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten groruddalen. Vis alle innlegg

onsdag 10. mars 2010

Sviket mot Groruddalen

(17.mai-feiring på Grorud, 1966)

Tom Egeland, som er vokst opp på Kalbakken, har blogget så fint om Groruddalen.

Det som er viktig for Groruddalen er å få "politikere og byråkrater, myndigheter og byplanleggere", (som) "forstår denne pulserende, levende, glade og særegne dalen. Og at de respekterer og støtter oss", sier han.

Det er en sorgens dag når en del av Oslo med en befolkning på størrelse med Stavanger får lagt ned sitt eneste sykehus.

Og en skam for politikere, byråkrater, myndigheter og byplanleggere.


(Bildet er fra Grorud senter, sannsynligvis våren 1968 Denne bloggens forfatter til venstre i kledelig lue).