Kilde Helse tilbyr behandling under mottoet: "Kilden til helse ligger i oss selv".Og for kreftpasienter også i B17- Laetrile - Amygdalina, et stoff som finnes naturlig, spesielt i aprikoskjerner.
Slik beskrives kreftbehandlingstilbudet på deres nettsider:
Bruk av B17 ved behandling av kreft kan ha effekt i kombinasjon med riktig kosthold og kosttilskudd. B17 behandling er aldri noe man gir istedet for den behandling som tilbys fra sykehus og kreft-spesialister. B 17 behandling kommer som et supplement for de som ønsker en slik støttebehandling. Vi kan ikke gi noen garanti for at B17 behandling vil hjelpe. Dersom det dreier seg om langtkommet kreft er målet først og fremst å forbedre den enkeltes livskvalitet.(Den opprinnelige teksten slik den sto før VG begynte å grave i saken står i bildet øverst).
Nå er det bare det at B17 frigjør cyanid i kroppen. Det anbefales derfor maksimalt å spise én til to aprikoskjerner om dagen. VG har tidligere dokumentert at kreftpasienter er blitt forgiftet med B17.
Statens helsetilsyn har åpnet tilsynssak mot senteret etter VGs kreft-avsløringer, og har bedt om journaler for å se om senteret har behandlet pasienter med kreft
All honnør til VG for gravejournalistikken.












