søndag 10. januar 2010

Om å vitse om andre

Tenkte egentlig å blogge om idrettsgallaen og vitsingen om Tom Nordlie og Peter Müller lørdag kveld.

Noen av oss tvitret om dette, men flere synes å mene at å kalle dette mobbing var å tømme begrepet mobbing for innhold.

Selv synes jeg altså at det er betenkelig når man i lørdagsunderholdning på norsk tv synes det er greit å latterliggjøre noen som ikke engang var der.

Jeg synes det gir noen signaler, spesielt til barn, at dette er greit. Og det er det IKKE.

Nå ser jeg at @Vrangest er enig med meg.

Og hun skriver godt også, så les og bli klok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar