tirsdag 10. november 2009

Hijab i Sporveiene

Samferdselsbyråd Kalland vil forby uniformshijab i Sporveiene. Han mener det både er kvinnefiendtlig og frihetsberøvende. Muslimske kvinner som ikke vil bruke hijab vil føle presset om å ta på seg uniformshijaben.

Det er veldig lett å være enig.

Men i et liberalt, demokratisk samfunn har vi knappest noe valg.

Det er forskjell på uniformshijab for politiet som utøver av statlig autoritet og Sporveiene.

Tross alt.

1 kommentar:

  1. Jeg tror knapt det er noe enkelte politikere kaster bort mer tid på, enn denne hijab-debatten!

    SvarSlett