Samferdselsbyråd Kalland vil forby uniformshijab i Sporveiene. Han mener det både er kvinnefiendtlig og frihetsberøvende. Muslimske kvinner som ikke vil bruke hijab vil føle presset om å ta på seg uniformshijaben.Det er veldig lett å være enig.
Men i et liberalt, demokratisk samfunn har vi knappest noe valg.
Det er forskjell på uniformshijab for politiet som utøver av statlig autoritet og Sporveiene.
Tross alt.


Jeg tror knapt det er noe enkelte politikere kaster bort mer tid på, enn denne hijab-debatten!
SvarSlett