Michelle Obama har startet en kampanje mot overvekt hos amerikanske barn.
Prisverdig, i og med at hver tredje barn i USA regnes som overvektig.
Fru Obama fronter et kosthold med færre burgere, mer frukt og vann istedet for brus. Flott.
Mindre bra er det at hun bruker sine barn i kampanjen.
Hun burde ikke fortelle offentlig at familielegen synes et av barna er "lubben". Hvordan må det oppleves for barnet?
Man skal også være svært forsiktig med å ta opp slike spørsmål internt i familien, spesielt kanskje med jenter i tenårene.
Det handler både om selvbilde og om et naturlig forhold til kosthold.
Om kamelen og nåløyet (og litt om sosialistiske bibelguider)
for én dag siden


Dette reagerte jeg også på. Jeg synes det både var upassende og ubehagelig å lese at begge foreldre har kommentert deres barns vekt offentlig.
SvarSlettHelt enig. Skal ikke kommenteres i det hele tatt, hverken privat eller offentlig. Altfor mange har blitt syke av nettopp dette.
SvarSlettFin blogg du har, Liv-Marit!
Tusen takk Ingrid!
SvarSlettMen The Onion har jo vist at mobbing av overvektige barn fungerer.
SvarSletthttp://www.theonion.com/content/video/in_the_know_should_we_be_shaming