tirsdag 2. mars 2010

Noen venter fortsatt på krigspensjon

65 år etter krigens slutt venter noen fortsatt på sin krigspensjon.

Det tar blant annet tid å "å innhente og vurdere dokumentasjon på årsakssammenheng mellom nedsatt arbeidsevne og krigsskade" sier NAV.

Nå kan man selvsagt være slem å spørre seg om ikke nedsatt arbeidsevne er ganske vanlig hos 80-90-åringer sånn generelt sett, og at det kan være litt vanskelig å måle dette nå.

Problemet vil vel uansett løse seg av seg selv. Flere av søkerne har avgått ved døden mens søknadene ble behandlet.

På ganske kort sikt blir faktisk problemet helt borte.

Noen av oss savner Erik Bye og hans utrettelige kamp for krigsseilerne.

Også han gikk bort før den saken ble løst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar