En ener i norsk film har gått bort.I sitt minneord over Pål Bang-Hansen kaller Per Haddal ham et sant renessansemenneske - filmkritiker, reporter, radiokåsør, programleder, filmmaker, forfatter, kunstekspert, munter debattant og refser av urettferdighet.
For meg ER norsk film Pål Bang-Hansen.
Og da jeg i sin tid kom til Cannes var det hans stemme jeg hørte i mitt indre.
Litt trist da å tenke på at han ble brukt så lite i de siste 10 årene han levde. Yngre og kulere programledere ble trukket frem, til tross for at få vel fulgte så mye med på både norsk og internasjonal film som ham.
Og filmen "Norske byggeklosser" er fortsatt utstyrtelig morsom.
R.I.P Pål Bang-Hansen


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar