mandag 1. mars 2010

Vår og slutt på togproblemene

Det er merkbart lysere og sannelig også varmere. Og litt fuglesang hørte jeg også den første dagen i den første vårmåneden.

Og med slike lette vårfølelser var det flott å oppleve at toget og t-banen var i rute. Ja, ikke bare det - også skiltene som viser sanntidsruter virket i dag!

Så med våren blir alt bra.

Denne optimismen deler også Magnhild Meltveit Kleppa. Hun kunne i politisk kvarter forrige torsdag fortelle at det meste av togproblemene skyldes kulden.

Budskapet fra møter med pendlerforeninger og NSB-ledelsen om nedslitt materiell, gamle signalanlegg, manglende kapasitet i Oslo-tunnelen osv osv har tydeligvis ikke sunket særlig langt inn.

Når bare kulden forsvinner blir alt bedre.

Og forslaget fra Hareide om et bredt forlik for å skaffe mere penger ble også blankt avvist. Det er bevilget nok i Nasjonal Transportplan.

De som jobber med dette blir også fort motløse hvis vi ikke har tro på dem. Nå må vi la dem jobbe i fred, så blir nok alt bra.

I 2018 eller i 2030 eller 2040 eller noe sånt.

Eller når det blir varmt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar