Det er merkbart lysere og sannelig også varmere. Og litt fuglesang hørte jeg også den første dagen i den første vårmåneden.Og med slike lette vårfølelser var det flott å oppleve at toget og t-banen var i rute. Ja, ikke bare det - også skiltene som viser sanntidsruter virket i dag!
Så med våren blir alt bra.
Denne optimismen deler også Magnhild Meltveit Kleppa. Hun kunne i politisk kvarter forrige torsdag fortelle at det meste av togproblemene skyldes kulden.
Budskapet fra møter med pendlerforeninger og NSB-ledelsen om nedslitt materiell, gamle signalanlegg, manglende kapasitet i Oslo-tunnelen osv osv har tydeligvis ikke sunket særlig langt inn.
Når bare kulden forsvinner blir alt bedre.
Og forslaget fra Hareide om et bredt forlik for å skaffe mere penger ble også blankt avvist. Det er bevilget nok i Nasjonal Transportplan.
De som jobber med dette blir også fort motløse hvis vi ikke har tro på dem. Nå må vi la dem jobbe i fred, så blir nok alt bra.
I 2018 eller i 2030 eller 2040 eller noe sånt.
Eller når det blir varmt.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar