Landsmøtet til FrP sa ja til et benkeforslag om aktiv dødshjelp tidligere i år. Vedtaket var en seier for liberalistiske krefter i partiet.
Jeg vil tro at de som kjemper om kristenfolkets gunst var noe mer skeptiske.
Spørsmålet reiser viktige spørsmål om menneskeverdet i livets siste fase. Hvordan kan vi vite at den syke velger dette fordi han eller hun ikke vil være til bry? Og selv om han eller hun ønsker det - har vi rett til å være dommer over liv og død på denne måten?
Nå viser det seg at dette bare var et prinsippvedtak. Så partiprogrammet gjelder ikke. Iallefall ikke i første omgang. Iallefall ikke i denne perioden.
Det positive er selvsagt at partiet nå tar til fornuft.
Forslaget føyer seg inn i en rekke forslag som det sannsynligvis aldri blir noe av, som for eksempel omlegging av UP fra trafikkpoliti til kriminalitetsbekjempelse, og asylmottak i Afrika.
FrP hopper fra standpunkt til standpunkt. Hvilket grunnsyn - utover innfallsmetoden - ligger til grunn for FrPs politikk? Hvordan kan vi stole på partiet?
Og hvordan kan Høyre love regjeringssamarbeid med et slikt parti?
Om kamelen og nåløyet (og litt om sosialistiske bibelguider)
for én dag siden


Nettopp! Jeg fatter ikke at Høyre fortsetter å ri to hester. Hvorfor satser de ikke på sentrum? Shame in you, Erna!
SvarSlett