lørdag 6. juni 2009

D-Day

Det er ikke hvilken som helst dag i dag. Det er D-Day.

For 65 år siden landet de allierte på strendene i Normandie, og her mistet ca 10.000 soldater livet.

Også noen nordmenn var med.

Men det største bidraget kom fra USA, Storbritannia og Canada.

Det er umulig å forstå de lidelsene disse unge menneskene gikk gjennom, men filmer som "The Longest Day", "Saving Private Ryan" og den fantastiske tv-serien "Band of Brothers" gir et slags inntrykk.

Jeg bøyer hodet i ærbødighet og sier: Tusen takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar