Det er ikke hvilken som helst dag i dag. Det er D-Day.For 65 år siden landet de allierte på strendene i Normandie, og her mistet ca 10.000 soldater livet.
Også noen nordmenn var med.
Men det største bidraget kom fra USA, Storbritannia og Canada.
Det er umulig å forstå de lidelsene disse unge menneskene gikk gjennom, men filmer som "The Longest Day", "Saving Private Ryan" og den fantastiske tv-serien "Band of Brothers" gir et slags inntrykk.
Jeg bøyer hodet i ærbødighet og sier: Tusen takk.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar