onsdag 24. juni 2009

Happy Anniversary Henry VIII

I dag er det 500 år siden Henrik VII ble kronet.

BBC lagde en flott TV-serien på 1970-tallet, men jeg husker kanskje best den fantastiske serien om hans datter Elizabeth I.

De siste dagene har jeg fulgt Henrik på Twitter der han blant annet forteller om bryllupet og forberedelsene til kroningen.

Hva er det som gjør at Henry VIII fascinerer 500 år senere?

Kanskj det er fordi vi ser et levende menneske, med sterke følelser og masse feil og mangler.

Et sant renesannsemenneske.

Og Dekodet forteller at Rick Wakeman satte opp "The Six Wifes of Henry Eight" på Hampton Court 1. og 2. mai.

Eia var vi der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar