lørdag 6. juni 2009

Grattis Sverige!

Det er Svenska flaggans dag, og Dagsavisen markerer dagen med å intervjue svenske unge mennesker som har tatt seg jobb i Oslo.

8,3 % av svenskene er arbeidsledige, og da er det forlokkende å dra over grensen hit til Norge. Her finner de mange jobber som nordmenn ikke vil ha.

"Når noen får jobb på 7-Eleven i Sverige, så sier folk "grattis". Når nordmenn får jobb på Rema 1000, er reaksjonen mer kresen: fant du ikke noe bedre" sier svenskene til Dagsvisen.

Med den arbeidsmoralen som disse svenskene viser hadde de egentlig fortjent å finne litt olje de også.

Grattis Sverige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar