Ikke overraskende stadfester det mektige Vokterrådet at Ahmadinejad har vunnet valget i Iran.
Iranere i Norge har startet en Facebookgruppe og innbyr nå til å skrive under et opprop til Jens Stoltenberg om ikke å svikte iranerne.
Og mange tar til motmæle mot det som oppfattes som feighet fra Norges side. Vi er som regel snare til å fordømme brudd på menneskerettigheter.
Her er det mange av oss som undres over at vi ikke enda sterkere og tydeligere kritiserer et undertrykkende og teokratisk regime. Et regime som dreper de som proteserer og som henter sårede demonstranter ut fra sykehusene.
Les for eksempel dette sterke innlegget i Aftenposten.
Om kamelen og nåløyet (og litt om sosialistiske bibelguider)
for én dag siden


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar