tirsdag 24. februar 2009

Å bli krenket

Åge Sten Nilsen, vokalist i Wig Wam, har kommet med et nytt soloalbum Glamunition, forhåpentligvis til glede for dem som liker slikt. Det gjør iallefall ikke Nettavisens anmelder som slakter albumet. Nettavisen er så opprørt over kvaliteten at de likegodt har fylt ut en politianmeldelse på vegne av det norske folk.

Det syntes ikke Nilsen var noe morsomt. Han klager nå anmeldelsen inn for PFU. Advokaten Brynjar Meling kaller virkemiddelet som er brukt "en ærekrenkelse i strid med straffeloven § 247 og et kraftig overtramp av kravet til sakelighet, omtanke og riktighet av opplysninger".

Det er lett å føle med Åge Sten Nilsen som føler seg krenket av anmeldelsen.

Selv blir jeg vel enda mer krenket av å bli tilbudt den typen musikk. Riktignok har jeg signert på et opprop nylig der jeg krever at det skal være lov å krenke meg, men jeg ser nå likevel at det går en grense. For meg går den ved glamrock.

2 kommentarer:

  1. En grense ved glamrock? Som elsker av band som Sweet, Faster Pussycat og Poison, føler jeg med dypt krenket av denslags uttalelser.

    Men denne Nilsen kan du for all del få billig av meg (og snart på bensinstasjoner landet rundt).

    SvarSlett
  2. JEG lar meg ikke krenke før du tar på sølvdressen.

    SvarSlett