Noen dager siden det skjedde riktignok, men saken er såpass viktig at den er fortsatt er verdt noen ord. Jeg snakker selvsagt om den famøse blasfemi-paragrafen som regjeringen hadde tenkt å tvinge Stortinget til å gjemme inne i rasismeparagrafen. Ikke lett å vite hva som ligger i "kvalifiserte angrep på trosretninger og livssyn", men jeg er sikker på mange hadde hatt fantasi nok og vilje nok til å dra noen for retten for å finne det ut.
Det skremmende er faktisk hvor lett regjeringen trakk saken. Det var med vantro jeg hørte hvordan Liv Signe uttrykte seg onsdag morgen. Siden vi som folk ikke hadde forstått hva de ville (og de ville selvsagt FORSTERKE ytringsfriheten må vite!) så var det like greit å trekke hele saken. Jeg kunne ikke unngå å i sitte igjen med inntrykket av at det hadde vært best for regjeringen å få seg et nytt folk?
Eller kanskje folket skulle få seg en ny regjering?
Om kamelen og nåløyet (og litt om sosialistiske bibelguider)
for én dag siden


Regjeringen vil nok oppleve klokere svar om den begynner å kommunisere med dyr.
SvarSlett