mandag 16. februar 2009

Heldigvis er NAV godt forberedt

Historiene om hvordan arbeidsledige møter NAV-systemet strømmer på. "Hvorfor dro du på ferie?" spør sosialkontoret arbeidsledige som kommer for å få sosialstøtte - som er sendt dit fordi behandlingen søknaden av arbeidsledighetstrygd tar for lang tid. (Hæh, jeg trodde NAV-reformen gikk ut på å samordne arbeidskontor, sosialkontor og trygdekontor??)

Jeg må innrømme at jeg stusser. Som så mange andre ble jeg urolig over hvordan NAV-kontorene skulle møte alle de som trolig kom til å miste jobben som følge av finanskrisen. Men Tor Saglie kunne 29.11.08 berolige oss og NTL. "Organisasjonenes frykt er overdreven" "NAV har god kontroll og konkrete planer for hvordan de skal styrke kapasiteten".

Jeg venter i spenning, Tor Saglie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar