torsdag 12. februar 2009

Jagland - stå på!

Mange stortingspolitikere og tidligere regjeringsmedlemmer avslutter sin karriere som fylkestingsordførere. Vi hører fra noen av dem av og til, andre er borte fra min horisont iallefall.

Jagland derimot gir seg ikke! Han viser igjen og igjen mot og sier hva han mener, selv om det må smerte på Youngstorget. Den 2.2 publiserte han en kronikk i Aftenposten mot Stoltenbergs planlagte bruk av pisk mot ytringsfriheten. Kronikken var kanskje utslagsgivende for regjeringens snuoperasjon?

Nå sier han sin mening om Norges deltakelse på FN-konferansen om rasisme. Budskapet er at vi bør holde oss hjemme - eller reise hjem om utglidningen når det gjelder menneskerettigheter ikke stopper.

Spørsmålet er bare om Støre merker når det begynner å gli ut.

Jeg er sannelig ikke sikker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar