torsdag 12. februar 2009

Email til Østlandssendingen i dag

Som mange sikkert har fått med seg har NSB hatt store uregelmessigheter i sin trafikkavgang i den siste tiden.

Vi passet derfor på å ha på P1 i dag tidlig for å få med oss siste nytt om det toget vi pleier å ta til byen. Med 22 kalde grader ute er det lite fristende å tilbringe mer tid enn nødvendig på perrongen.

Stor var derfor vår forundring over Østlandssendingens prioriteringer denne morgenen. Etter å ha spilt Ingebrigtsen eller noe sånt (ikke helt vår smak men vi holdt ut) gikk dere rett over til Gro Anita Schønn (fortsatt ikke helt vår smak, men sånn er det).

Og SÅ kom trafikkopplysningene. Der startet man med å si at det var mye innstillinger i togtrafikken men at de ikke rakk å si noe om det. Så sa de litt om at det gikk veldig tregt i biltrafikken. Nå har aldri jeg skjønt hvorfor det brukes så mye tid på å fortelle at det går tregt på hovedveiene inn mot Oslo. Det har mange av oss skjønt for lengst, og vi reiser derfor kollektivt.

Hvorfor kunne man ikke kuttet én melodi og prioritert opplysninger for de tusener som faktisk reiser med NSB en kald vintermorgen?

Og ja, toget vårt viste seg å være innstilt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar