lørdag 21. februar 2009

Flause av hvem?

Så var det likevel ikke solospill fra statssekretæren og den politiske rådgiveren i Justisdepartemenet. Nei, i følge Dagsavisen så var det en byråkrat som ved en feiltakelse la ut meldingen 4.februar om at det er "besluttet at Politiets uniformsreglement skal endres slik at det gis anledning til bruk av religiøst hodeplagg».

La meg forsøke å oppsummere min forståelse av denne saken:

Departement offentliggjør altså ved en feil en beslutning som egentlig ikke er tatt. Storberget medgikk i går at han på dette tidspunktet "trengte mer prosess". Han velger likevel å kjøre saken og gå i krigen for den i nesten to uker. Departmentet legger seg ytterligere ut med Politiets Fellesforbund som man allerede har et anstrengt forhold til.

Så lekker noen til pressen at det er statssekretæren og rådgiveren som har tatt seg til rette. I stedet for å forklare at dette ikke er tilfelle, nekter statsråden å si noe når han har pressekonferanse 20.2. Han vil tydeligvis heller beskytte en anonym byråkrat enn sin egen statsekretær og rådgiver.

Sorry, Storberget. Det er ikke bare en anonym byråkrat som har gjort en tabbe her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar