torsdag 9. juli 2009

#IranElection

Det har vært interessant å følge hashtage'en #IranElection på Twitter de siste par ukene.

Etter å ha ligget (nesten) øverst på listen over de mest siterte, kom den i en svært vanskelig kamp med #MichaelJackson, #MJ og så videre. En kamp den nesten var dømt til å tape.

Men urolighetene er ikke over. Regimet har fortsatt makten - og de bruker den. Og svært mange er fortsatt sinte.

Og i dag er det nye gatekamper i anledning av at det er 10 år siden studentopptøyene i 1999. I kveld kommer meldinger om at det brukes tåregass.

Verre er kanskje mistanken om at regimet vil henge demonstranter.

Jeg tror det både er umulig og feil å blande seg inn.

Men jeg håper de som ønsker demokrati og frihet vet at de ikke er glemt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar