I rekken av realityshows kommer det tyrkiske programmet "Angrende synder konkurrerer".Her vil en rabbi, en prest, en imam og en buddhistmunk konkurrere om å omvende 10 ateister, og hele 200 har allerede meldt seg på. En gruppe teologer skal granske om deltakerne er tilstrekkelig ateister (?) til å få være med i programmet.
Premien er en pilgrimstur til den foretrukne religionens hellige by, Jerusalem, Vatikanet, Mekka eller Tibet.
Programskaperne avviser at dette er respektløst.
"Vi gir dem den største premien i verden, gaven ved å tro på Gud. Vi godtar ikke at noen er ateister. Gud er stor, og det har ingenting å si hva slags religion du hører til. Det viktigste er å tro" sier kanalsjef Soylu.
Og å skaffe seere.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar