Aftenposten skriver om Martha Sogn (75) . Hun har blitt pleid av sin mann, men da han måttes opereres søkte de kommunen om avlastning.Og det fikk de. På et bad på sykehjemmet.
Egentlig "tilhører" hun hjemmesykepleien, så det er dit hun må ringe når hun trenger hjelp. Hun kan ikke kontakte personalet rett utenfor "rommet".
Men nå skjer det noe.
Leder av omsorgsutvalget i Råde kommune reagerer når Aftenposten kontakter ham. Så nå skal Martha få en sykehjemsplass i en annen kommune.
Bare så synd at man må gå til Aftenposten for å få hjelp. Hvor mange flere er det i Marthas situasjon?
Her trengs ikke verdighetsgarantier. Her trengs forpliktende opptrappingsplaner. Nå.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar