torsdag 30. juli 2009

Tolkienfestival 2009

Arthedain - Norges Tolkienforening - og Hyperion - Norsk Forbund for Fantastiske Fritidsinteresser - arrangerer den fjerde nordiske Tolkienfestivalen i Fredrikstad i 18-20. september.

Det hele skal foregå i Gamlebyen, og i tillegg til foredrag og debatter lokkes det med litt av hvert:

Kom til Aldburg, vår festningsby i Østfold. Her vil vi samles, og alle som ønsker det kan få en forfriskning i krigens edle kunster. Våre beste krigere vil demonstrere sin fektekunst, mens alvene vil lære bort sine sagnomsuste ferdigheter med bruk av pil og bue. I salene vil vi samles for å få en innføring i alt fra vår stolte historie slik at vi kan gå inn i strid med styrkende inspirasjon av våre forfedres bragder til en gjennomgang av alt av taktikk og strategi innen for krigføring. Så må vi ikke glemme den kulturarven som skiller oss fra orkene og de skitne søringene, så alle vil bli oppdratt i hoff-kutyme, med dans og sang.

Så kom! Spis, drikk og vær lykkelige for i morgen rir vi for å møte vår ærerike skjebne. Enten vil vi stå mot mørket til siste pust har forlatt oss, eller så vil vi slå hull på skydekket så Ariens vogn igjen kan kaste sine stråler på våre fagre sletter!

Jeg håper vi sees!

Og nok en gang: her er program og invitasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar