mandag 20. april 2009

Nok en fin morgen med NSB

Så ble det nok en fin morgen med NSB.

Etter at en kjøreledning i Oslo-tunnelen falt ned i natt, ble det full stopp i trafikken til og fra Oslo S.

En morgenfrisk Østlandssending kunne fortelle oss at vi ville bli fraktet med buss det siste stykket inn til byen.

På Ski stasjon møtte jeg en hyggelig og blid mann med gul vest tydelig merket "Kundeveileder". Han kunne fortelle at han visste like lite som oss. Noen etterlyste taxi. "Ja, men da må du ha rekvisisjon". "Om det var satt opp busser fra Ski"? Nei, ikke som han visste. Men det skulle komme et tog om en stund som ville ta oss til Kolbotn, der det forhåpentligvis sto en buss.

Lykkelige pendlere på Kolbotn venter på bussen (i entall)

Selv valgte jeg å tilbringe en time på en lokalbuss, der jeg hadde gleden av blant annet å beskue Siggerud kirke og andre severdigheter i indre Follo.

Det er fristende å sitere NSB-sjef Einar Enger som uttalte seg til Nrk.no 30.08.07.

NSB garanterer at ingen passasjerer skal bli stående og vente på innstilte tog. Vi vil gjøre absolutt alt vi kan for å dekke alle avganger. Der det ikke går, vil vi sette inn busser i stedet, forsikrer konsernsjef i NSB, Einar Enger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar