onsdag 15. april 2009

You'll Never Walk Alone


I dag er det 20 år siden tragedien på Hillsborough Stadium, i FA-cupens semifinalen mellom Liverpool og Nottingham Forest.

På grunn av køer ved inngangene bestemte politiet seg for å åpne portene til enda en inngang. Det ble et enormt trykk da folkemassen skulle inn på den allerede overfylte tribunen, og de tilskuerne som sto nærmest gjerdene ble klemt mot gjerdene.

Dødstallet ble til slutt 96.

Dagbladet bringer følelseslade og rørende reportasjer i anledningen årsdagen... Og Liverpool sto stille i anledning dagen.

1 kommentar: