tirsdag 19. mai 2009

150 millioner er bare blåbær


En kommentar i Dagsavisen i dag peker på det lett absurde:

Som en følge av Rybaks seier i European Song Contest (eller Melodi Grand Prix som vi nordmenn elsker å kalle programmet), er nå Norge villig til bla opp 150 millioner for å arrangere finalen neste år.

Det er like mye som et halvt års drift av Operaen.

Eller nesten like mye som de 180 millionene i revidert statsbudsjett forrige uke for å styrke utdanningskapasiteten i Norge med ca 4200 plasser.

Men hva er vel det mot en Grand Prix-finale!

At programmet for de fleste av oss har gått ut på dato for lengst er helt uvesentlig. Og at nivået på Rybaks bidrag i år nok ikke er helt representativt bryr vi oss heller ikke om.

Uansett hva som skjer i verden det neste året er vi nå sikret nok diskusjonsstoff.

Og hvilken Norgesreklame!

Turiststrømmen til Lillehammer vil bli blåbær mot de hordene som nå vil komme.

Rybak - hva har du gjort????

1 kommentar:

  1. Hvordan ser innvandrerregnskapet til familien Rybak ut nå - jeg bare spør!;-)

    SvarSlett