
En kommentar i Dagsavisen i dag peker på det lett absurde:
Som en følge av Rybaks seier i European Song Contest (eller Melodi Grand Prix som vi nordmenn elsker å kalle programmet), er nå Norge villig til bla opp 150 millioner for å arrangere finalen neste år.
Det er like mye som et halvt års drift av Operaen.
Eller nesten like mye som de 180 millionene i revidert statsbudsjett forrige uke for å styrke utdanningskapasiteten i Norge med ca 4200 plasser.
Men hva er vel det mot en Grand Prix-finale!
At programmet for de fleste av oss har gått ut på dato for lengst er helt uvesentlig. Og at nivået på Rybaks bidrag i år nok ikke er helt representativt bryr vi oss heller ikke om.
Uansett hva som skjer i verden det neste året er vi nå sikret nok diskusjonsstoff.
Og hvilken Norgesreklame!
Turiststrømmen til Lillehammer vil bli blåbær mot de hordene som nå vil komme.
Rybak - hva har du gjort????


Hvordan ser innvandrerregnskapet til familien Rybak ut nå - jeg bare spør!;-)
SvarSlett