Mens UNE tydeligvis mener at det å ha utøvd alvorlige overgrep i hjemlandet er grunn nok til å bli i Norge, gjelder andre regler for dem som selv blir slått.
Dagsavisen forteller i dag historien om en øst-europeisk kvinne som har blitt mishandlet av sin norske ektemann, selv under svangerskapet.
Men altså ikke "nok mishandlet" til å få bli.
En annen kvinne var blitt nektet mat, hun hadde synlige merker etter slag og mannen hadde tatt kvelertak på henne.
Sorry, holder ikke for UNE som i fjor gav opphold til 27 kvinner i mishandlingssaker, mens 117 kvinner ikke ble trodd.
Om kamelen og nåløyet (og litt om sosialistiske bibelguider)
for én dag siden


Enig i at mishandlede kvinner skal få opphold, men saken i Aftenposten er helt, helt feil fremstilt. Ingen får opphold pga av at de har utøvet tortur, tvert imot, det er grunn til å nekte opphold, selv om man infrir kravene på andre områder.
SvarSlett