fredag 1. mai 2009

Statoils nye ledestjerne

Designere håner den nye logoen som StatoilHydro har brukt millioner på å utarbeide. Den er utrolig generisk og for pinglete, mener de.

I tillegg er det ikke fritt for at man får Husflid-assosiasjoner når man ser den.

Husfliden er imidlertid glad for markedsføringen.

De har ikke råd til å bruke millioner på å utarbeide logo, slik Statoil har gjort, og får nå masse gratis reklame. På TV i går kunne vi se Husflid-ansatte love hjemmestrikkede luer med åttebladsrose til Statoilansatte.

Tidligere i vinter ville Narvik Husflidlag produsere votter med Narviks byvåpen. Den gangen forbød ordføreren i Narvik Husflidlaget å lage slike votter.

Husflidens viser en forbilledelig åpenhet i forhold til kultureller symboler i klesdrakten.

Oppdatert 2.5 med et enda bedre innledningsbilde.

1 kommentar:

  1. Forbilledlig økonomisk tenkt.

    I stedet for å fyre opp med olje, kan vi alle gå rundt i hjemmestrikkede gensere med Statoil-logo.

    SvarSlett