Mens Norge diskuterer Alexander Rybak og hvorvidt Synnøve Svabø noensinne bør kommentere et tv-program igjen, skjer det ting i verden.Krigen på Sri Lanka ser ut til å være slutt.
Og i Burma blir Aung San Suu Kyi stilt for retten for å ha brutt reglene for sin egen husarrest(!).
Vi var vel i underkant av 100 stykker som møttes til demonstrasjon foran Stortinget kl 15 i dag. Regnet får kanskje ta sin del av skylden for det dårlige oppmøtet.
Generalsekretær Jon Peder Egenæs i Amnesty International Norge holdt en appell der han blant annet minnet oss om at det lett absurde i fokuset på den amerikanske mannen som hadde svømt over til Aung San Suu Kyis hus.
Problemet er ikke hvorvidt han tvang seg inn eller ikke . Problemet er et regime som setter en person som har vunnet et lovlig valg i husarrest i årevis.
Og Inger Lise Husøy daglig leder i Den norske Burmakomité pekte også på generalene som de skyldige.
Det er et regime som har vist sitt sanne ansikt da de lot folket lide i fjor under syklonen, samtidig som vi så bilder av luksusen generalene velter seg i.
Sett i et slikt perspektiv er kanskje Synnøve Svabø et lite problem.
Støtt Amnestys aksjon for Aung San Suu Kyi


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar