
Ryanair er blitt nedringt av sinte passasjerer etter at det ble kjent at selskapet ville innføre avgift for å benytte toaletter ombord på flyene.
Nå viser det seg at det ikke blir noe av dette likevel. "Men det har i alle fall gitt interessant og veldig billig PR", sier Ryanair-sjef Michael O´Leary.
Visstnok skal det ha vært problematisk for Boeing å lage myntautomater på dørene.
Forslaget føyer seg inn i en rekke av forslag som skal gjøre det mest mulig utrivelig å benytte selskapet, som for eksempel avgift på bæreposer med taxfree-varer, innsjekkingsgebyr, gebyr for bagasje, gebyr for å å bruke kredittkort (hvordan skal man ellers bestille hjemmefra?) osv.
Tidligere i vinter ble det kjent at en Ryanair-ansatt kalte en blogger "idiot and liar". Jason Roe hadde funnet en feil på bestillingssidene og klarte å få en reise helt gratis. " you are so stupid you dont even know how you did it! you dont get a free flight" kommenterte den Ryanair-ansatte på bloggen hans.
Det kaller jeg god kundebehandling.
Selskapet synes å leve etter det gode gamle slagordet: All PR er god PR.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar