
Tyske løpere har flere ganger vært irritert over at Petter Northug vinner ved å ligge bak og la andre dra, for så å spurte. Teichmann har også uttalt seg seg om Northugs utblåsninger etter målgang. Dette er synspunkter vi også finner i rikt monn på Aftonbladets og Expressens debattsider.
Men nå har pipen fått en annen lyd. "Petter gjør en veldig god jobb i dag. Han er fremme og drar flere ganger, og han går et offensivt løp. Man må ha respekt for det han har vist, og det tror jeg alle løperne har", sier Angerer til Dagbladet.no.
Nå venter vi bare på at svenskene skal bøye seg i støvet. De gjør det nok - i hemmelighet.


Og sikkert i all offentlighet på SVT-sport i kveld 20:30. PVR'en står klar.
SvarSlettDet er ellers bare å se her
SvarSlett