
Det meldes at konen til Zimbabwes nyinnsatte statsminister Morgan Tsvangirai (Mugabes mest profilerte kritiker) ble drept i en alvorlig trafikkulykke i dag. I følge CNN var det en front-mot-front kollisjon med en stor truck. Selv er statsministeren, sjåføren og en assistent fraktet til sykehus. Tilstanden er foreløpig uviss men visstnok ikke alvorlig.
Nå kan dette selvsagt være en helt vanlig trafikkulykke, men jeg kan ikke fri fra å sitte igjen med en uggen følelse, konspiratorisk som jeg av og til er. Under valgkampen i 2008 skal over 200 mennesker, de fleste fra opposisjonen, ha blitt drept.
Folket i Zimbabwe fortjener iallefall noe annet enn det har hatt hittil.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar